Eldöntöttük, hogy szükségünk van egy honlapra. Ez eddig szép és jó, de hogyan is kezdjünk neki a honlapkészítésnek, honlap készíttetésnek?
Amit mindenek előtt tisztáznunk kell, hogy a honlapkészítés nem csupán a megbízott cégnek, de a megrendelőnek is sok-sok munkát jelent. Természetesen ez csak akkor igaz, ha olyan honlapot szeretnénk, ami használható is valamire, mondjuk profitot termel.
Nem szaporítva a szót, lássuk egy átlagos profit orientált honlap készítésének menetét:
- feladat meghatározás, célok kitűzése
- potenciális piac meghatározása
- projekt tervezés, specifikáció készítés
- lehetséges keresési kulcsszavak meghatározása
- keresési tendenciák vizsgálata
- konkurencia vizsgálata
- a látogatók tevékenységeinek meghatározása
- látványtervek készítése, struktúrális tervezés
- szerkezeti kialakítás (szabványok alapján)
- programozás (lehetőleg objektum orientáltan)
- tesztelés, próba üzem
- látogatói és keresési tendenciák vizsgálata
- konklúziók leszűrése és a projekt módosítása
- utógondozás, népszerűsítés
Ha azt szeretnénk, hogy weboldalunk ne csupán marketing kiadás, hanem megtérülő befektetés legyen, akkor a fenti lépéseket követve biztos a siker.
Egy átlagos weboldal készítéssel foglalkozó cég repertoárjából az 1-es, 2-es, 6-os 13-as és 14-es pontok általában hiányoznak. Jobbik eset, mikor ezeket a tételeket felár ellenében keresőoptimalizálás címszó alatt vehetjük igénybe. Bátran kijelenthetjük azonban, hogy manapság egy weboldal keresőoptimalizálás nélkül semmit sem ér.
Sok honlapkészítő cég weboldalán találkozunk ezzel a kifejezéssel, hogy keresőoptimalizálás, de mi is ez valójában, miért olyan fontos ez?
A keresőoptimalizálást a későbbiekben részletesebben tárgyaljuk majd, egyednlőre a lényeg, hogy ha a honlapkészítés során elkészült weboldal lehet akármilyen szép, egyedi design-al megáldott, vagy tényleg profin leprogramozott, ha senki sem tud róla és nem rendelkezik megfelelő látogatottsággal sosem fog egy fillért sem termelni a tulajdonosának.
Honlapkészítésre vonatkozó árajánlatkérésnél gyakran találkozunk ilyen kérdéssel, hogy kik képezik a célcsoportot, vagy célcsoport meghatározása, kiknek készül a weboldal. Tényleg jól hangzik és profizmust sugall a cégről, hogy húú ezek biztosan értenek hozzá, ám a legtöbb esetben ez a kérdés csupán egy adat marad. Valahogy sosem kerül előtérbe újra, ami azért vicces, mert elkészíttetünk egy weboldalt százezrekért, de a végeredmény nem lesz képes pontosan azt a réteget megcélozni, akik a potenciális célpiacunkat képezi, így a profittermelés esélyét is jócskán csökkentjük.